معنی سازمان خود گردان غیر متمرکز (Dao) در بلاکچین

59
59 بازدید
سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) یک ساختار مدیریتی است که از فناوری بلاکچین برای خودکارسازی برخی از جنبه‌های رأی‌گیری و پردازش تراکنش‌ها استفاده می‌کند. دائوها جزء کلیدی برنامه‌های مهم بلاکچین هستند، از جمله مدیریت ارزهای دیجیتال، حوزه‌ی WEB3 و معماری پیشنهادی برای نسل بعدی وب با اولویت تمرکززدایی در بلاکچین‌ها. دائوها می‌توانند ایجاد سازمان‌های غیر متمرکز را آسان‌‌‌تر کنند. هدف این سازمان، رعایت حقوق طرفین و حفظ منافع سهامداران خارج از کنترل هریک از طرفین می‌باشد.

دائوها برای جمع‌آوری پول برای پروژه‌های خاص و ایجاد انواع جدیدی از ساختارهای تجاری استفاده شده‌اند.‌‌ آن‌ها‌‌ همچنین می‌توانند بسیاری از فرآیندهای مالی در پلتفرم‌های بلاکچین مانند اتریوم را ‌‌‌به‌طور خودکار انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که سهامداران طبق قوانینی که همه با آن موافق هستند، سهم خود را دریافت می‌کنند.‌‌ آن‌ها‌‌ همچنین در تسهیل خودکار آراء مشترک براساس سطح خاصی از ‌‌‌سرمایه‌گذاری، حمایت یا مشارکت افراد کارآیی خوبی دارند.

هدف از ایجاد DAO جایگزینی اعتماد مبتنی بر روابط شخصی یا یک مرجع مرکزی با یک نوع برنامه‌ی بلاکچین خاص به نام قرارداد هوشمند می‌باشد. دائوها مستقیماً فرآیندهای فیزیکی و قانونی یا ارتباطات با نهادهای دولتی موردنیاز برای تشکیل پرونده، پرداخت مالیات و دریافت مجوز را خودکار نمی‌کنند.
Source:https://ariomex.com/blog/articles/what-is-dao
4 ماه پیش